Jump to content
E-sigareti foorum
rainel

Coili keeramine/Takistus

Recommended Posts

Siia võiks lisada erinevate atomiserite/clearomizerite coil setuppe.

Lisaks kirjutada mitu oomi on, mis traat ning mis taht on kasutatud ning clearot/atomit kasutatud on.

 

 

Sellel lehel http://foorum.e-suits.eu/erinevad-tuubid-nimetused-t90.html tutvusin natuke nende asjadega.

Korrutasin risti rästi arve ja mõistsin (vist) et oma 650 mah ego-t akul saaksin kasutada ainult 2,8 ja 2,4 oomiga coile.

 

Kuskilt siit foorumist lugesin (ei leia enam yles :? ) tarka juttu

: kui ntx 650mAh tavalise aku otsa keerata 1.5 oomine coil

siis on juba tegu ohtliku olukorraga kuna aku maksimaalne turvaline energia kasutus on

0.65*2*3.7 = 4.81W kuid coil imeb 3.7*3.7/1.5 = 9.13W

See number 2 esimeses arvutuses on LiCoO2 omane discharge number mis on LiMN puhul 10 ja LiFePo4 puhul 35

mAh (milliampere hours)

Juttu siis 650 mah aku kohta. Olen ma asjadest õigesti saanud või voldid/amprid/oomid ja watid on pea "pisut" soojaks teinud :)

 

Julgen veel küsida- keegi hea valemit või proget teab mille järgi arvutada manuaalselt palju parasjagu takistust wickile keeratud on.

ntx 2mm wick+ 0,2mm nikroomtraat ja ntx 5 keerdu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panen huupi, et su 5 keerdu teeb 3 oomi kanti.

Olen proovinud kanthaliga keerata programmide järgi ja üldiselt ei klapi need arvud.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panen huupi, et su 5 keerdu teeb 3 oomi kanti.

Olen proovinud kanthaliga keerata programmide järgi ja üldiselt ei klapi need arvud.

4 keerdu siis 20% vähem?

Kuidas see muutumine üldiselt on. Paksem traat rohkem takistust vast? Mida rohkem keerde seda rohkem takistust? Kuidas wicki paksus mängu tuleb?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panen huupi, et su 5 keerdu teeb 3 oomi kanti.

Olen proovinud kanthaliga keerata programmide järgi ja üldiselt ei klapi need arvud.

4 keerdu siis 20% vähem?

Kuidas see muutumine üldiselt on. Paksem traat rohkem takistust vast? Mida rohkem keerde seda rohkem takistust? Kuidas wicki paksus mängu tuleb?

Ühe keeru diameeter äkki?

Share this post


Link to post
Share on other sites

õhemal traadil ikka rohkem takistust. Kõige targem oleks normaalsem aku osta, mingi odava mech modi ja ~3000mAh 18650 LIMN saad kätte umbes €20 kui euroopas ringi viitsid vaadata. Sealt võid pigistada kasvõi 100w kui tahad (psühho)

Idee poolest on 0.2mm kanthal A takistus 0,043 oomi/mm.

Kui arvestada ntx 2mm wick ja 5 keerdu siis ringi ümbermõõt on p=pi*diameeter mis siinpuhul on 6,28mm.

Juurde tuleb lisada see pikkus mida mööda wicki pikkust liigutakse + jalad ehk siis umbes 5*6,28 + 8mm (jalad) + 5mm(mööda pikkust) = 44,4mm * 0.043 = 1.9 oomi

Siinkohal muidugi arvestades, et tegu on ideaalse coiliga ideaalse diameetri ümber. Kogemus on näidanud, et tegelik number on pigem 1.6 - 2 oomi vahel olenevalt kuidas välja tuli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tundub üsna loogiline.

On mul võimalik reaalselt oma akut kahjustada ka ku coili takistust liialt saab või isegi puudu tuleb. Tabelid ja muud sellised on heaks näpuga järje ajamiseks aga kas reaalselt see ka halba teeb?

Share this post


Link to post
Share on other sites

liiga palju takistust ei tee akule midagi. ntx läbi õhu on aku polaaride vahel paarkümmend miljonit oomi mis maakeeli tähendab, et vooluring on ühendamata. Kui puudu tuleb siis isikliku kogemuse järgi on mul akud tuliseks läinud ja midagi hullemat juhtunud ei ole aga seda soovitama ka ei hakka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

liiga palju takistust ei tee akule midagi. ntx läbi õhu on aku polaaride vahel paarkümmend miljonit oomi mis maakeeli tähendab, et vooluring on ühendamata. Kui puudu tuleb siis isikliku kogemuse järgi on mul akud tuliseks läinud ja midagi hullemat juhtunud ei ole aga seda soovitama ka ei hakka.

Siis lihtsalt nii pikalt ei paffi... Annad aega jahtuda. Pmst võib ju lahjema aku ikkagi ä sulatada :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kui pikk oleks traat kanger mt3-le coili keerates? kui pikk see vahemaa coilist "centerpinini" olla võiks. Sooviks välja arvutada takistust. Endal VEEL kanger mt3-e ei ole ja paraku oleks ka vaja traati osta. Kuid missugust osta :) Tean jah et see katse-eksitus meetod. Endal nüüd olemas ka multimeeter aga pole ju atomizerit mille peal katsetada :)

Keegi isikust kogemusest ehk soovitab mis traati kasutada. Soovitud oomide vahe oleks 2,0 kuni 2,6/2,8

Kasutaks 2mm wicki...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen proovinud erinevaid traate ja jäänud pidama 0,2mm kanthali peale. Millegipärast meeldib see mulle rohkem, kui teised. (esiga)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olen proovinud erinevaid traate ja jäänud pidama 0,2mm kanthali peale. Millegipärast meeldib see mulle rohkem, kui teised. (esiga)

Mis atomizerit kasutad ja mitu keerdu teed? Palju oome tuleb?

 

EDIT: Olen google tagurpidi keeranud ja ei leia asjalikku programmi ega täpseid õpetusi. Ainult meshide kohta leiab...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erinevad RBA'd, aga 2 milline taht kahe korra, 4 tervet ringi (või 5) annavad üle 2 oomi. Jalad võimalikult lühikesed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuna mähis ei muuda takistust, siis miks te ei arvuta takistust välja lihtsalt metalli omatakisuse, pikkuse ja diameetri järgi? Või ehk veel lihtsam multimeetri abil, mis suudab mõõta nii väikest takistust?

See keerdude järgi huupi panemine ei ole vast kõige parem lahendust.

Jutu point oli selles, et valid endale sobiva takistuse, võtad sellise takistusega traadijupi ning keerad mähiseks...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Natuke jälle surfatud, natuke targem. Leidsin sellise pildikese.

Posted Image

 

Ning sellise targa kirja:

 

1) Low Resistance (LR) 1-1.5 ohm Cartomizer and

2) Standard 2.2-2.8 ohm Cartomizer.

Here is a general overview of differences one should expect between them.

 

 

Lower ohms or Higher Voltage

 

Allow more electricity to flow

Creates more heat at the coil

Creates more vapor

Provides warmer vapor

May intensifying or diminish flavor

Will drain your battery quicker

Dry hits are more likely

May cause premature battery failure

Uses more juice per puff, more refilling

 

 

Higher ohms or Lower Voltage

 

Allow less electricity to flow

Creates less heat at the coil

Creates less vapor

Provides cooler vapor

May intensifying or diminish flavor

Will drain your battery slower

Dry hits are less likely

Doesn’t cause premature battery failure

Uses less juice per puff, less refilling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kuna mähis ei muuda takistust, siis miks te ei arvuta takistust välja lihtsalt metalli omatakisuse, pikkuse ja diameetri järgi? Või ehk veel lihtsam multimeetri abil, mis suudab mõõta nii väikest takistust?

See keerdude järgi huupi panemine ei ole vast kõige parem lahendust.

Jutu point oli selles, et valid endale sobiva takistuse, võtad sellise takistusega traadijupi ning keerad mähiseks...

Arvutasin just et kui soovin 2,2 oomist takistust- kasutades 0,2 mm Ni 80, Cr 20% traati mille takistus on 34,2 Oomi/m

Sain vastuseks 64,32.... mm. See vaja keerata ümber 2mm wickile.

Ole hea ja aita mul nüüd edasi arvutada kuidas ma selle 64,32 mm ilusti kenasti Kanger mt3-e-le peale mätsin ja nii et keerud ei läheks kokku, ega jää liiga lõdvaks. Kui ma nüüd näiteks ei saa seda kõike peale keerutatud (kuna ruumi ei jätku) siis oleks mul targem kasutada teistsugust traati või teise läbimõõduga wicki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Üldiselt oled asja omal liiga keeruliseks ajanud. Muretse asjalik MOD aku,mis näitab sulle ära su oomid ja voldid. Siis keerad sellise nagu juhtub ja sätid voldid vastavalt vajadusele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Üldiselt oled asja omal liiga keeruliseks ajanud. Muretse asjalik MOD aku,mis näitab sulle ära su oomid ja voldid. Siis keerad sellise nagu juhtub ja sätid voldid vastavalt vajadusele.

Eks see arvutamine ongi tingitud sellest et korraliku mod aku ostmiseks ei ole raha :( Ajapikku peab soetama midagi asjalikumat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Võta tester, lõika mingi jupp traati, mõõda takistus. Kui ei sobi, siis lõika uus jupp ja mõõda uuesti. Arvan, et katsetamisega saad kiiremini soovitud tulemuseni, kui neid arvutusi taga ajades. Parandage, kui eksin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Võta tester, lõika mingi jupp traati, mõõda takistus. Kui ei sobi, siis lõika uus jupp ja mõõda uuesti. Arvan, et katsetamisega saad kiiremini soovitud tulemuseni, kui neid arvutusi taga ajades. Parandage, kui eksin

Eks jah katsetamisega saadki mugavamalt ja valutumalt asja "paika".

Postituse tegin selle tagamõttega et vb keegi tunneb ka säärast huvi ja ehk aitab asjale pihta saamiseks.

Parandage kui eksin :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olin ise ka algul õhinas ja arvasin, et hakkan BCC'le ise coile kerima, aga nüüd mõtlen, et kas sel kõigel mõtet on. Clearo on enivei kulukaup.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Võta tester, lõika mingi jupp traati, mõõda takistus. Kui ei sobi, siis lõika uus jupp ja mõõda uuesti. Arvan, et katsetamisega saad kiiremini soovitud tulemuseni, kui neid arvutusi taga ajades. Parandage, kui eksin

Pole vaja lõigatagi. Testri ühte otsa nihutad mööda traati seni kuni soovitud takistus olemas. Ühtlasi võtad arvesse selle osa, mis tihendi vahele läheb ja enam hiljem kaasa ei räägi. Aga jah, mod aku on kõige mõistlikum lahendus pikemas perspektiivis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja muidugi see asi ka, et sellistele klearodele, milledel on varu coilid müügil (mingi 2€), pole üldse mõtet ise kruttida. Lihtsam on tagavara osta ja kasutada neid. Kuigi olen ise ka vivi-nova'le kruttinud ja saanud parema tulemuse, kui tehase coiliga.

Ise kruttimine tuleb ikka RBA'de juurde kuuluvaks jätta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja muidugi see asi ka, et sellistele klearodele, milledel on varu coilid müügil (mingi 2€), pole üldse mõtet ise kruttida. Lihtsam on tagavara osta ja kasutada neid. Kuigi olen ise ka vivi-nova'le kruttinud ja saanud parema tulemuse, kui tehase coiliga.

Ise kruttimine tuleb ikka RBA'de juurde kuuluvaks jätta.

Kui nüüd nii võtta siis saab isegi ce4-le ise coili keerata. RBA on suht lahtine minu silmis :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Algus aegadel keerasin ise ka tõnismäe poe CE4'le uue coili sisse. Enam nii ei tee. Pole CE4'si ka enam...

Share this post


Link to post
Share on other sites

RBA'le on palju lihtsam coili keerata kui igast pooleldi rebuilditavatele clearodele. Nt. vivi novale pea keeramiseks läheb vähemalt üks tubli 30 min nussimist, et korraliku asja saaks (topelt jalad, 8+ keeret). Samas RBA'le oksüdeerimata hübriid tahi rullimiseks ja sellele coili ümber keeramiseks läheb vähem kui 10 min ja tuleb välja iga kord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Registreeru või logi sisse

Postitamiseks pead olema kasutaja

Registreeri konto

Loo konto meie foorumisse. See käib kiirelt ja lihtsalt!

Vajuta siia

Logi sisse

On juba konto ? Logi sisse...

Logi sisse

×
×
  • Create New...