Spezz 467 Postitatud November 5, 2014 Füüsilised vigastused ja lühistamine on peamised õhkulendamise põhjused. Share this post Link to post Share on other sites
Lauri_L 7 Postitatud November 5, 2014 Kas tegemist on 2014.a versiooni I2 laadijaga või vanema mudeliga? Share this post Link to post Share on other sites
sameFF 1 Postitatud November 6, 2014 Sel aastal ostetud, aga ei tea mis aasta mudel. Spezz käest ostisn ,et ehk tema teab mis aasta mudel see on. Share this post Link to post Share on other sites
Lauri_L 7 Postitatud November 6, 2014 Spezzil õigus. Plahvatuse enimlevinud põhjused on aku vigastused, lühistamine ja ka ülelaadimine... Kui aku on vigastatud, siis laadija enda kaitse ohutust ei pruugi tagada. Kui sinu ostetud I2 karbil punase taustaga ribal valge kirjaga kirjas "Version 2014" (http://www.taskulambid.eu/uploads/1/0/8/9/10891558/1667646_orig.jpg), siis tegemist viimase versiooni laadijaga. 2014 versiooni I2 laadijasse ei ole soovitatav pista alatühjenenud ILMA KAITSETA akusid. See võib viia aku "plahvatuseni". See on sellepärast, et 2014 I2/I4 on varustatud aku aktiveerimise algoritmiga, mida rakendatakse laadima hakkamise alguses mõne sekundi jooksul. Ohutuse tagab sel juhul vaid aku oma kaitse. See on kõik kenasti kasutusjuhendis kirjas. Seega maksimaalse turvalisuse huvides tuleks alatühjenemise kahtlusega ning võimalike vigastustega akud enne laadijasse panemist üle kontrollida. Mida ma ei oska kommenteerida on, et miks see algoritm ei ole tehtud selline, et see toetaks ka kaitseta akusid . Xtar'i väitel nende laadijad toetavad. Viimastes on taastamisprotsess ka oluliselt aeganõudvam - isegi kuni paar tundi. Share this post Link to post Share on other sites
e-kodanik 295 Postitatud November 6, 2014 Kas ma saan õigesti aru, et alatühjenenud aku all tuleb mõista täiesti tühja akut (The i2 is not recommended for use with over-discharged (zero volt) UNPROTECTED Li-ion batteries)? Kui soojaks võivad normaalselt minna NiMh akud? Mul mingid uued GP2700 AA HR6 lähevad harjumatult kuumaks Share this post Link to post Share on other sites
napoleon 345 Postitatud November 6, 2014 Lauri_L, kuna ma asjast midagi ei tea, siis ei väida et see vale on kuid füüsikaseaduste järgi tundub pisut kummaline. Oletame, et võtan selle laadija toiteploki ja lasen sealt mõneks sekundiks pinge otse aku klemmidele. Selle mõne sekundi jooksul ei ole ju energiahulk nii suur, et aku oluliselt soojeneda saaks. Või on lisaks kuumusele veel muid põhjuseid, miks aku pauku võib teha? Share this post Link to post Share on other sites
Lauri_L 7 Postitatud November 6, 2014 Tänud keeruliste (kuid asjalike) küsimuste eest Tegelikult pöörasin ka ise alles nüüd uuele I2 laadijale täiendavat tähelepanu. Kui sarnaseid tooteid on palju, siis ühe korraga ei jõua kõike korraga enda jaoks ära salvestada. Üldjuhul tähendab alatühjenemine Li-ion aku korral pinge langemist alla 2,5...2,7V. See tähendab et alla selle pinge on vaja laadijat sobiva algoritmi järgi laadida. Tavalaadimine ei taga ohutust. Miks on Nitecore sinna taha sulgudesse 0V pannud, ei tea Igaks petteks lähtuksin 2,5V pinge piirist. NiMh akude laadimiseks kasutatakse jällegi oma algoritmi (vähemalt laadimise tunnusjooned on võrreldes Li-ion omaga konkreetselt erinevad)... I2 laadimisvool on AA akude jaoks päris kõrge ning akud saavad ruttu täis . Sellest ka tavalisest kõrgem temperatuur. Kui laen Eneloop akusid, siis käe järgi võiks pakkuda, et temperatuur tõuseb isegi 40...45 kraadi kanti. Vaadates kui kuumaks on võimalik ajada akud suure voolutarbega seadmetes tühjenemisel, siis pole sellest vast väga hädagi... Kuna pole NiMh akudega väga palju kokku puutunud, siis rohkem ei julge kommida. Lauri_L, kuna ma asjast midagi ei tea, siis ei väida et see vale on kuid füüsikaseaduste järgi tundub pisut kummaline. Oletame, et võtan selle laadija toiteploki ja lasen sealt mõneks sekundiks pinge otse aku klemmidele. Selle mõne sekundi jooksul ei ole ju energiahulk nii suur, et aku oluliselt soojeneda saaks. Või on lisaks kuumusele veel muid põhjuseid, miks aku pauku võib teha? Hea küsimus Peaks olema nii, et kui akus sisaldav elektrolüüt saab piisavalt energiat süttimiseks (nt sisemise lühise korral), siis see süttib. Kui palju on vaja akut pingestada selleks, seda ma ei tea. Samas võin kinnitada et aku sisemine temperatuur lühistamise korral tõuseb niivõrd ruttu, et väline soojenemine järgi ei jõua. Aku võib olla käega katsudes kergelt leige, kuid sisemiselt juba keema minemas. Järgmise lõigu seoses alatühjenenud Li-ion akudega leiab nii mõnestki hoiatavast tekstist: Do not recharge lithium-ion if a cell has stayed at or below 1.5V for more than a week. Copper shunts may have formed inside the cells that can lead to a partial or total electrical short. If recharged, the cells might become unstable, causing excessive heat or showing other anomalies. Li-ion packs that have been under stress are more sensitive to mechanical abuse, such as vibration, dropping and exposure to heat. Allikas: http://batteryuniversity.com/learn/article/charging_lithium_ion_batteries Share this post Link to post Share on other sites
sameFF 1 Postitatud November 7, 2014 Kuna olen võhik selles asjas ja lihtsalt e-suitsu kasutaja siis küsiks kas sellineaku plahvatus võib ka mul sigaris oleva akuga juhtuda? Nähes kuidas ta plahvatas ei tahaks küllsellist asja omale näkku saada. Kasutan Cool Fire 1 ja akkut lir 18350 900mah 3.7V( niipalju kui netistleitsin ja aru sain siis need akud ei kaitse plahvatuse eest vms).sry see ilmselt tegelikult ei kuulu aku laadija ohutuse teemasse. Share this post Link to post Share on other sites
jeesus188 438 Postitatud November 7, 2014 Üldjuhul ei lenda lambist midagi õhku kui seda õigesti kasutada. Ja esimene ohumärk on, et aku läheb kuumaks. Siis viska see ruttu eemale. Share this post Link to post Share on other sites
masmre 39 Postitatud November 7, 2014 Jeesu, see aliexpr. laadija, mis sul on (mul ka), see on ka see uuem versioon? Share this post Link to post Share on other sites
jeesus188 438 Postitatud November 7, 2014 Jeesu, see aliexpr. laadija, mis sul on (mul ka), see on ka see uuem versioon? Ma ei tea kas uuem/vanem, aga ma ei kasuta ammu enam i2, nüüd kasutuses D4 I2 müüsin maha ja selle ostsin ma kunagi kunni käest, d4 ostsin alist Share this post Link to post Share on other sites
e-kodanik 295 Postitatud November 7, 2014 Kui keegi soovib uurida ja võrrelda, siis siin on hunnik põhjalikke teste, sh NiteCore i2 ja NiteCore i2 2014. http://www.lygte-info.dk/info/indexBatteriesAndChargers%20UK.html Share this post Link to post Share on other sites
masmre 39 Postitatud November 7, 2014 Ma ei tea kas uuem/vanem, aga ma ei kasuta ammu enam i2, nüüd kasutuses D4 I2 müüsin maha ja selle ostsin ma kunagi kunni käest, d4 ostsin alist No ma mõtlengi d4ja. Mul ka selline. Seda vist see liigtühjenenud aku probleem ei koti. Share this post Link to post Share on other sites
jeesus188 438 Postitatud November 7, 2014 Kus see versiooni number kirjas oligi d4? Share this post Link to post Share on other sites
e-kodanik 295 Postitatud November 7, 2014 Kus see versiooni number kirjas oligi d4? Nii karbil kui laadijal http://www.nitecore.com/UploadFile/Images/Tuji/1-1_D4_box.jpg St kui tuleb uus versioon, siis see peaks olema punasega. PS Huvitav, mida see lubadus peaks pakkuma: Insured worldwide by Ping An Insurance (Group) Company of China, Ltd. Share this post Link to post Share on other sites
jeesus188 438 Postitatud November 7, 2014 ma ei leia karpi yles, aparaadi peal kyll numbreid pole, järelikult 1 versioon? Share this post Link to post Share on other sites
Spezz 467 Postitatud November 7, 2014 Vanem versioon: https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRY-VcdMnDEH8_2oLLKW4zI7OLI5re-8eOfXkeTudI2Gay75LWFSg Uuem versioon: http://www.nitecore.com/UploadFile/Images/Tuji/1-1_D4_OI_m.png Ehk siis metallrailid on uuemal. Share this post Link to post Share on other sites
jeesus188 438 Postitatud November 8, 2014 Mul siis uuem variant, see plahvatav versioon Share this post Link to post Share on other sites
Jaan 74 Postitatud November 8, 2014 Ostsin enam kui aasta tagasi Laurilt (taskulambid.eu) i2 laadija, mis töötab siiani ideaalselt. Kasutanud seda keskmiselt korra või natuke enam päevas. Kuna kaks akut päevas on piisav, ei plaani seda lähiajal välja vahetada. Ideaalselt toimetava laadija puhul ei ole ohutusele mõelnudki. Share this post Link to post Share on other sites
Lauri_L 7 Postitatud November 8, 2014 Härrased, kes omale Aliexpressidest ja Alibabadest Nitecore'i laadijaid ostavad. Tootjalt potsatas selline kiri minu postkasti: Identification Guide for Nitecore Charger Users Nitecore has become aware that counterfeit chargers, labeled with Nitecore trademark, have been sold by unauthorized companies. This identification guide aims to ensure only legitimate Nitecore chargers end up in the hands of our loyal customers as they expect and deserve the highest-level of satisfaction when purchasing Nitecore products. There are two approaches: Approach 1: Tool: A magnet Procedure: Place the magnet on the metal surface (battery positive pole contact points or slides in the slots) of the charger. Reference: A legitimate Nitecore charger does not attract the magnet, while a counterfeit charger does the opposite. Physics behind: The battery positive pole contact points and slides in the slots of a legitimate Nitecore charger are made from pure copper, a non-magnetic material with high electrical conductivity. Therefore these parts of Nitecore chargers do not attract magnets. The battery positive pole contact points and slides in the slots of counterfeit chargers are mostly made from iron, a material with poor corrosion resistance and electrical conductivity, and easily attaches to magnets. Approach 2 Procedure: Disassemble the charger; examine the internal circuit board and components. Reference: The capacitors of legitimate Nitecore chargers are developed by Niteocre and labeled with Nitecore trademark. The sales of counterfeit products labeled as Nitecore chargers poses a considerable threat to customer interest and violates our intellectual property rights. Nitecore reserves the right to take any legal action against such behavior. We have implemented a Report Program for information about companies and individuals making or supplying counterfeit Nitecore products. Please accept our thanks in advance for reporting counterfeits. Share this post Link to post Share on other sites
masmre 39 Postitatud November 8, 2014 Minu D4 igatahes tundub orikas olevat. + kontakt magnetit külge ei võta. Arvan, et jeesuse oma on ka orikas. Share this post Link to post Share on other sites
jeesus188 438 Postitatud November 8, 2014 mul ei ole nii väikest magnetit, kylmiku suveniiri omad liiga suured tirisin yhel magneti ära + kontakt ei võta magnetit kylge, samas miinus võtab kruvisin lahti ka, aga ma ei saa skeemi lahti, ei hakanud jõudu rakendama Share this post Link to post Share on other sites
masmre 39 Postitatud November 8, 2014 pluss ei peagi võtma, miinusest ei räägitudki ju Share this post Link to post Share on other sites
jeesus188 438 Postitatud November 8, 2014 slides in the slots of a legitimate Nitecore charger are made from pure copper, a non-magnetic material with high electrical conductivity ma nagu sain aru, et miinus ka ei peaks võtma. aga kui sa nii ytled, siis nii on Share this post Link to post Share on other sites
Riff 6 Postitatud November 8, 2014 Olete proovinud multimeetriga mõõta ka aku volte pärast täislaadimist? Endal D4 laadija ja kõik akud laeb 4.14V peale mitte 4.2 voldini. Multimeeter on 11eurone K-rautast kunagi ostetud, võibolla valetab see natukene. Kuna oome näitab ka teisiti kui e-cig jaoks mõeldud oomitester. Näiteks testri otsa keerates kayfun 1.4ohm, multimeetriga 1.7ohmi. Proovin tööl olles vähe profima asjaga üle mõõta. Share this post Link to post Share on other sites