Siim Sirol 18 Postitatud Detsember 27, 2015 Tekkis jutukas arutelu selle kohta, kas ja kuidas mõjutavad toodetele jäetud arvamused inimeste valikut. Teeks siin ka arutelu sel teemal, kuna enamus foorumlastest, sh mõned aktiivsemad & jutukamad kasutajad ei käi jutukas. Share this post Link to post Share on other sites
old 919 Postitatud Detsember 27, 2015 Mina ei julge mahlade kohta avalikult halvasti öelda, sest:1. Minu maitse ei pruugi kattuda kellegi teise omaga kellele see võib meeldida aga jätab äkki proovimata kui halvasti kirjutan2. Ma ei taha, et minu neg kommentaar kellegi äraile halvasti mõjuksKui asi meeldib siis karjun kõvasti.... ... ja kui ei sobi minu maitsega siis saab kritiseerida minu maitse meelt ja keegi ei kannata.Ühepoolne seisukoht aga nii on. 2 e-smoker and vandura reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
erkkip 9 Postitatud Detsember 27, 2015 Kui mina uusi maitseid valin, siis kõige suurem faktor just teiste tagasiside. Enam-vähem kõik maitsed, mis lihtsalt lambist olen võtnud on seisma jäänud. Sent from my A0001 using Tapatalk 1 vikat reacted to this Share this post Link to post Share on other sites
walc 276 Postitatud Detsember 27, 2015 Mina ei julge mahlade kohta avalikult halvasti öelda, sest: 1. Minu maitse ei pruugi kattuda kellegi teise omaga kellele see võib meeldida aga jätab äkki proovimata kui halvasti kirjutan 2. Ma ei taha, et minu neg kommentaar kellegi äraile halvasti mõjuks Kui asi meeldib siis karjun kõvasti.... ... ja kui ei sobi minu maitsega siis saab kritiseerida minu maitse meelt ja keegi ei kannata. Ühepoolne seisukoht aga nii on. Olen ka sellega nõus. Üks negatiivne teeb rohkem kahju, kui 10 positiivset. Maitsteid on umbes 100.000tk ja üks maitse ei saa kõigile meeldida. Samas on maitseid, mis +95% kodanikele ei meeldi, kui paari kodaniku võtavad seda juba üle aasta järjest. Võta siis näpust - kas maitse hea või tarbija kehva Ja kui võtame veel mängu, et sama maitse erinevates seadmetes ja erinevatele inimestele maitseb erinevalt erinevatel päevadel, siis lihtsalt positiivne/neutraalne feedback on täitsa piisav, ma arvan. Müüjale muidugi ka negatiivne feedback on positiivne. Ta saab vähemalt hinnata, et kui ikka tuleb 10 negatiivset ja keegi 2x sama maitset ei võta, siis tuleks 1 ja 1 kokku liita ja otsusele jõuda, mis edasi teha.... Kuigi seda näeb ka müügilt, et kui ühte maitset keegi 2x ei ole võtnud, siis pole suurem asi mehu ilmselt. Müüjatel samas on reaalne feedback läbimüügilt olemas...., et kes ja mida ja palju on võtnud. Share this post Link to post Share on other sites
napoleon 345 Postitatud Detsember 28, 2015 Neg tagasisidel ja neg tagasisidel on vahe. Mahlade kontekstis ei hakka muidugi kirjutama, et a'la tubakamaitseline on s*tt sest mulle lihtsalt ei meeldi. Küll aga on kasulik info see kui näiteks mõni mahl teatud clearo või coiliga sobida ei taha ka kärsakat hakkab andma vms. Ise suhtun toote valimisel tagasisidesse nii ja naa ehk püüan ridade vahelt lugeda kuna nii pos kui neg kommentaarid kipuvad pahatihti emotsionaalsed olema ja ei anna väga objektiivset pilti. Neg tagasisidega lisaks see, et pahatihti on probleem hoopsi selles et ei osata toodet õigesti kasutada(kasutajajuhend on ju nõrkadele, seda pole mõtet lugeda ) ja läheb kuhugi p_sandama. Foorumis on muidugi selle võrra lihtsam, et vanemate kasutajate puhul on tekkinud juba mingi arusaam, kui tõsiselt kellegi juttu võtta. Teine asi on muidugi üldisem statistika ehk kui mõne toote kohta on igal pool ainult nurinat, siis teab kas ikka tasub nui neljaks vastuvoolu ujuda ja asi omal nahal ära proovida. Share this post Link to post Share on other sites
kivi3 225 Postitatud Detsember 28, 2015 Igasugune toodete arvustamine (sh arvamuse avaldamine, ülevaate kirjutamine jms) omab kokkupuudet kahe valdkonnaga. Need on info jagamine ja reklaam. Kui suur osa on ühte või teist konkreetses kirjatükis, sõltub juba arvamuse avaldaja positsioonist, eesmärkidest, edastatud teksti ülesehitusest jms Info (kasutuskogemuse) jagamine on iseenesest ju vägagi positiivne. E-suitsu valdkonna areng toimub sellise kiirusega, et üksikisikul kõigega kursis olek tema jaoks parima valiku tegemisel on raske kui mitte võimatu. Seega uurime ja loeme teiste arvamusi ja tihti rakendub selline sotsiaalpsühholoogiast tuntud nähtus nagu sotsiaalse tõendamise printsiip - paljud inimesed arvavad selliselt, järelikult peab see olema nii, sest nii paljud ei saa ju ometigi eksida. Printsiip töötab kõige paremini kahel tingimusel – määramatus (inimesel puudub info otsustamiseks ning ka võimalus, soov, aeg selle hankimiseks) ja sarnasus (hinnangut andev isik sarnaneb meile).* Näitena printsiibi toimimisest võib siinkohal tuua ehk ostuprotsessi FT-st – erinevate toodete võrdlemisel langeb ilmselt enamusel pilk võrdlemisi kiiresti ka teiste kasutajate poolt antud tärnidele. Näitena printsiibi ärakasutamisest müügi edendamiseks (reklaamiks) on ka kodumaistes veebipoodides nähtu, kus tooted on sildistatud kirjadega „enim müüdud“ või „müügihitt“ (pole ju iseenesest halb, kui see ikka tõsi on). Kõiges selles pole midagi halba niikaua, kui me iseendale sotsiaalse tõenduse printsiibi toimimisest aru anname ning vähimagi kõhkluse korral, et meid tahetakse ära kasutada, järelemõtlemiseks aega võtame. Samas peame endale aru andma, et ka meie enda poolt väljaöeldud arvamus mõjutab/võib mõjutada teiste inimeste otsuseid. Tootest rääkimine suurendab selle tuntust, tuntus suurendab läbimüüki. Üldlevinud arvamus on see, et ka negatiivne reklaam on reklaam, aga eks tootjad/müüjad oskavad seda täpsemalt hinnata. Kas siis tasub arvustada veebipoes või foorumis erinevaid tooteid? Arvan, et ikka tasub ja eriti foorumis. Teiste kasutuskogemus kulub alati ära. Loen alati naudinguga põhjalikke ja argumenteeritud kasutajaülevaateid ning kui kõnesolev kaup või teenus pole seotud ainult ühe pakkujaga, jäävad ära ka igasugused muud kõhklused. Arvamuse kirjutamine veebipoodi on oluliselt mitmetahulisem. Kui positiivne arvamus on objektiivne ja lähtub vaid tootest endast, on kõik ju hästi. Negatiivse arvamuse korral vaataksin eelnevalt seda, kuidas müüja on toodet/teenust esitlenud. Kui ei esine teadlikku puuduste varjamist või teadlikult olematute heade omaduste esitlemist, väljendaksin oma negatiivset arvamust tagasihoidlikus vormis ja rõhutatult isikliku arvamusena. Ilmselge ülepingutuse või omakasupüüdlikkuse korral ei näe põhjust ka rängemalt ütlemisest hoiduda. E-suitsu teemade puhul peaks arvamuse avaldamine mahlade ja riistvara osas olema erinev. Ja ka mahlade puhul on erinev, kas põhjendatud arvamus käib kvaliteedi kohta või arvatakse oma eelistustest lähtuvalt maitse kohta. ____________________________________ *Sotsiaalse tõenduse printsiibist loe lähemalt Robert B.Cialdini „Mõjustamise psühholoogia“ 2 EMTA and Olle Nõmm reacted to this Share this post Link to post Share on other sites